Locatie: Amersfoort
Aantal uur: min 24-36 uur

Salaris: Schaal 9
Contract: Op basis van detachering (Collegiale inlening) voor een periode van 2 jaar

Heb jij werkervaring bij een waterschap, Rijkswaterstaat of provincie als projectondersteuner, projectmanager of projectassistent? Wil je die ervaring én je netwerk in de wondere wereld van water verder uitbreiden? Dan voel jij je als Projectmanagement ondersteuner bij Het Waterschapshuis als een vis in het water!

Duik jij in deze uitdaging?

Binnen Het Waterschapshuis wordt programmagestuurd gewerkt. Elk programma bestaat uit meerdere projecten, die op efficiënte wijze uitgevoerd moeten worden. Als Projectmanagement Ondersteuner ben jij dan ook onmisbaar voor onze projectteams!

Je ondersteunt programmamanagers, productowners en omgevingsmanagers bij het maken van afspraken en verslaglegging van diverse bijeenkomsten. Je bent op de hoogte van alle relevante projectactiviteiten, stelt agenda’s en legt belangrijke acties en besluiten vast. Ook ondersteuning op het gebied van communicatie (bijvoorbeeld door het verzenden van informatiebrieven), het verzamelen van (financiële) gegevens en het verzorgen van projectoverzichten behoren tot je takenpakket.

Uiteraard heb je jouw oren en ogen altijd open, signaleer je mogelijke knelpunten en doe je proactief voorstellen ter verbetering. Jij weet wat er nodig is en zorgt dat alles tijdig beschikbaar is op de juiste locatie. Je hebt dan ook een uitdagende baan, in een dynamische omgeving met een flinke verantwoordelijkheid.

Hier stroom je in

Als Projectmanagement Ondersteuner maak je deel uit van een geheel nieuw team binnen Het Waterschapshuis. Dit Project Management Team ontzorgt onze collega’s op allerlei mogelijke manieren, zodat zij hun werk optimaal kunnen uitvoeren. Door je baan kun je je netwerk vergroten en haal je energie uit resultaten boeken in de complexe omgeving van de waterwereld. Je werkt intensief samen met mensen die openstaan voor jouw frisse blik, van wie je veel kunt leren en die jou tegelijkertijd van nieuwe inzichten kunnen voorzien.

Je bestaat al voor meer dan 50% uit water! Daarnaast zoeken we in jou:

  • Een Mbo+ werk- en -denkniveau.
  • Werkervaring bij een waterschap, Rijkswaterstaat of provincie en de wens om je horizon te verbreden.
  • Ervaring met MS Office (Word, Excel en PowerPoint).
  • Een flexibele, zelfstandige, pragmatische en proactieve houding.
  • Het vermogen om snel te doorgronden waar het om gaat en projecten effectief aan te jagen en te ondersteunen.

Ons spetterende aanbod

De functie betreft een tijdelijke detachering vanuit je huidige overheidsorganisatie voor minimaal 2 jaar. Deze functie is in te vullen door één fulltime medewerker of twee parttimers; de exacte werkuren en -dagen bepalen we graag in overleg. Het Waterschapshuis biedt aantrekkelijke secundaire voorwaarden, zoals de mogelijkheid om thuis te werken en de regeling ‘reistijd = werktijd’. Naast een goede onboarding door onze Talentmanager ben je ook verzekerd van goede begeleiding en kijken we samen met jou hoe we je persoonlijke ontwikkelbudget zo goed mogelijk kunnen invullen.

De kracht van samen

Het Waterschapshuis is de overkoepelende ICT-dienstverlener voor de 21 verschillende waterschappen door heel Nederland. Vanuit een regie- en uitvoeringsrol helpen we hen stappen te maken in de digitale transformatie. Of het nu gaat om big data, robotisering, de inzet van drones of AI; wij faciliteren waar nodig en delen de opgedane kennis, zodat elk waterschap daarvan kan profiteren. Het Waterschapshuis werkt programmagestuurd: medewerkers in de diverse programma’s blijven in dienst van hun eigen waterschap en werken een aantal uur per week in hun programma. Daarnaast hebben we nog een aantal vaste medewerkers in dienst bij Het Waterschapshuis, voornamelijk in specialistische, coördinerende of ondersteunende rollen.

Maak jij werk van water?

Solliciteren dan voor 10 september via onderstaande button. Vergeet niet je cv en je motivatie mee te sturen. We laten je z.s.m. of we je uitnodigen voor een eerste kennismaking.

Heb je nog vragen over deze functie? Neem dan contact op met Sylvia van Kuijck,
Facilitair manager, via 06 53 75 88 42. Heb je nog vragen over de functie of sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Rachel de Jong, Capaciteitsmanager, via 06 38 05 72 34.