Locatie: Amersfoort
Aantal uur: 36 uur

Salaris: schaal 11/12
Contract: tijdelijke detachering voor een jaar, met optie tot verlenging

Ben jij een inkoper, projectleider of contractmanager met ervaring in het managen van contracten? Heb je affiniteit met ICT en bij voorkeur kennis van IPM-rollen? Dan voel jij je als Contractmanager bij Het Waterschapshuis als een vis in het water!

 

Duik jij in deze uitdaging?

Bij Het Waterschapshuis kopen we complexe IT-oplossingen in om daarmee de waterschappen in Nederland zo goed mogelijk te ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan een vangst- en registratiesysteem voor muskusratten, een systeem om regenradardata en verdampingsdata van satellieten inzichtelijk te maken of het inwinnen en bewerken van luchtfoto’s. Daarnaast zorgen we ook voor de aanschaf van dagelijkse ICT-services.

Binnen Het Waterschapshuis en de programmateams waarvoor je werkt trek je samen op met je collega inkopers en contractmanagers, maar ook met andere collega’s binnen de programma’s. Van het vaststellen van inkoopstrategieën en contractvoorbereidingen tot aan de aanbesteding en uitvoering van projecten: jij pakt het samen met het team op. In overleg met de Manager Inkoop voer je de regie op afgesloten contracten. Je beoordeelt de status, implementatie en voortgang van het contract, bewaakt de contractkalender en toetst het contract continu aan de geleverde dienstverlening. Je bent dus goed op de hoogte van de inhoud van het contract, onderhoudt veelvuldig contact met leveranciers en zorgt ervoor dat je kennis altijd op peil is. Wordt aan bepaalde eisen rondom kwaliteit, tijd en geld niet voldaan of worden afspraken niet nagekomen? Dan ga jij om tafel met de leverancier.

Voor de contracten die je onder je hoede hebt en bijbehorende leveranciers, ben jij het eerste aanspreekpunt. Je bespreekt de stand van zaken binnen jouw contracten met de leden van de programmateams en deelt je kennis en ervaring. Onderdeel van die kennis is de (potentiële) leveranciersmarkt voor die programma’s. Je krijgt voldoende ruimte om vorm te geven aan het contract- en leveranciersmanagement zodat dit passend is voor het programma waar je voor werkt. Het gaat dan bijvoorbeeld om het in kaart brengen van de voortbrengingsketens en de kosten drivers binnen die ketens. Je vindt het leuk om in gesprekken en onderhandelingen op zoek te gaan naar win-win-win situaties. Door te netwerken en de verbinding te zoeken met de waterschappen zorg je ervoor dat contracten goed ‘landen’ in de organisaties en dat ze naar volle tevredenheid gebruikt worden. Ook analyseer je problemen, wensen en behoeften door veel in gesprek te zijn met belanghebbenden in de watersector.

Hier stroom je in

Je komt te werken in het team Inkoop en Contractmanagement, dat momenteel bestaat uit zes medewerkers. Voor specifieke taken worden specialisten ingehuurd. Je werkt aan verschillende projecten en legt ook de verbinding met de andere IPM-rollen, de eisen van de opdrachtgever(s) en andere stakeholders. Als verbindende schakel organiseer jij de benodigde kennis en capaciteit, bijvoorbeeld door specialisten of specifieke deskundigen zoals inkopers en/of juristen in te schakelen. Samen met onze Manager Inkoop, de andere leden in het team en de programmamanagers waarvoor je werkt ben je verantwoordelijk voor de volledige projectcyclus van inkopen/aanbesteden, uitnutting van contracten en exitstrategie. Je bent actief op allerlei programma’s en wordt ingezet voor de gehele organisatie. Voorlopig lijkt een plaats binnen het programma Organisatie en Samenwerking het meest voor de hand liggend.

Je bestaat al voor meer dan 50% uit water! Daarnaast zoeken we in jou:

  • Minimaal een hbo- werk- en denkniveau.
  • Bij voorkeur relevante werkervaring in een vergelijkbare rol bij een waterschap of andere overheidsorganisatie.
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met projectmatig werken, contract- en leveranciersmanagement, conflictbemiddeling, risicomanagement en inkoop.
  • Praktische kennis van landelijke en Europese wet- en regelgeving op het gebied van inkoop.
  • Affiniteit met IT en meerdere typen contractvormen.
  • Analytisch en probleemoplossend vermogen, een proactieve houding en overtuigingskracht.
  • Integriteit, onafhankelijkheid, stressbestendigheid en organisatiesensitiviteit.

Ons verfrissende aanbod

De functie betreft een tijdelijke detachering vanuit je huidige overheidsorganisatie voor minimaal een jaar. Je salaris is afhankelijk van je meegebrachte kennis en ervaring, de functie is ingeschaald in schaal 11/12. Het Waterschapshuis kent aantrekkelijke secundaire voorwaarden, zoals de mogelijkheid om thuis te werken en de regeling ‘reistijd = werktijd’. Dankzij onze Talentmanager ben je bovendien verzekerd van goede begeleiding. Een detachering bij Het Waterschapshuis biedt je de mogelijkheid om nieuwe inzichten op te doen, je ontwikkeling te stimuleren en je netwerk te vergroten. Zoals wij hier zeggen: je gaat altijd rijker terug dan je gekomen bent.

De kracht van samen

Het Waterschapshuis is de overkoepelende ICT-dienstverlener voor de 21 verschillende waterschappen door heel Nederland. Vanuit een regie- en uitvoeringsrol helpen we hen stappen te maken in de digitale transformatie. Of het nu gaat om big data, robotisering, de inzet van drones of AI; wij faciliteren waar nodig en delen de opgedane kennis, zodat elk waterschap daarvan kan profiteren. Het Waterschapshuis werkt programmagestuurd: medewerkers in de diverse programma’s blijven in dienst van hun eigen waterschap en werken een aantal uur per week in hun programma. Daarnaast hebben we nog een aantal vaste medewerkers in dienst bij Het Waterschapshuis, voornamelijk in specialistische, coördinerende of ondersteunende rollen.

Maak jij werk van water?

Solliciteer dan via onderstaande button. Vergeet niet je cv en je motivatie mee te sturen. We laten je binnen drie weken weten of we je uitnodigen voor een eerste kennismaking.

Heb je nog vragen over deze functie? Neem dan contact op met Sanne Wijnhorst, Manager Inkoop, via 06 53 92 16 86 of s.wijnhorst@hetwaterschapshuis.nl. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Rachel de Jong, Capaciteitsmanager, via 06 38 05 72 34.

 

Werven doen we zelf, acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt daarom niet op prijs gesteld.